fbpx

Gesprek markeren als taak ter opvolging

In Teams heb je heel veel gesprekken te volgen binnen al jouw kanalen waar je lid van bent. Soms leidt een gesprek tot een taak dat jij moet volbrengen, of wens je ergens een reminder in te stellen rond dit gesprek.

Je kan van een gesprek eenvoudig een taak laten aanmaken in To Do of in Planner. Ergens waar jij jouw taken centraliseert. Hierdoor krijg je jouw gesprek gecentraliseerd binnen jouw takenlijst en kan je reminders, extra notitie’s enz. bijvoegen om dit te kunnen finaliseren.

Hoe doe je dit?
1 Klik op de drie puntjes rechtsboven bij een gesprek (meer opties).
2 Klik op “Taak maken” (staat eventueel onder “Meer acties”).

3 Nu krijg je een dialoogvenster om jouw gesprek ergens op te slaan als taak. Standaard wordt de takenlijst van To Do voorgesteld (Tasks). Maar je kan de taak toewijzen aan een eigen gemaakte lijst uit To Do of aan een Planner waar jij lid van bent.

4 Stel eventueel nog andere zaken in zoals Prioriteit, Vervaldatum, extra notities, enz.
5 Klik op “Taak toewijzen”.
6 De taak verschijnt in de gekozen lijst.
7 Hier kan je de taak nog meer specifiëren.

Zorg dat je binnen MS 365 één centrale plaats hebt om al jouw taken te beheren.

Lukt het je niet om dit zelf uit te voeren? Of nog meer vragen rond deze mogelijkheid?
Neem gerust contact op, YoCa helpt je graag verder.

Meer ontdekken: